Clubreglement

1. De leden betalen het lidgeld in het begin van het schaatsseizoen.
  2. De ijstrainingen beginnen stipt. Om zich volledig “trainingsklaar” te maken (outfit, materiaal, elementaire opwarming,…. voorziet men minstens een kwartier.
  3. Tijdens de trainingen gehoorzamen de leden de bevelen van de trainer of zijn vervanger.
  4. Men let uiterst nauwkeurig op het gebruik van de baan door de verschillende niveaugroepen.
  5. Een degelijke helm en handschoenen zijn verplicht.
  6. Tijdens de rustpauzes wordt er niet gestoeid. Men vermijdt maneuvers die de rijders van andere niveaus hinderen of in gevaar kunnen brengen.
  7. Men zit niet op de balustrade of op de boardingbescherming.
  8. Wanneer de dweilmachine nog aan het werk is, heeft niemand toegang tot de ijspiste zonder de instructies van de trainer. Wie met schoenen over het ijs loopt, moet deze eerst grondig schoonmaken.
  9. De leden gedragen zich in alle omstandigheden op een wijze die de club geen nadeel kan berokkenen. Tegenover elkaar zijn zij sportief en respectvol. Tegenover de directie en het personeel van de ijsbaan zijn zij correct en beleefd.
  10. Men behandelt het gehuurde materiaal met grote zorg. Het wordt aan de club terugbezorgd bij stopzetting van de trainingen en ten laatste onmiddellijk na de laatste training van het seizoen. Helmen van de club blijven steeds op de ijsbaan.
  11. Niet bij de club aangesloten personen hebben geen toegang tot de clubkleedkamers zonder toestemming van het clubbestuur.
  12. Clubleden die ingeschreven zijn voor een wedstrijd moeten hun eventuele afmelding motiveren.
  13. De verplaatsingen in clubverband (training in andere clubs en wedstrijden) gebeuren in de regel kostendelend.

Schaatsen in Brussel